تجهیز و توسعه دفتر پیشخوان دولت
دفتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی و غیر دولتی یا دفتر پیشخوان، به دفاتری گفته میشود که دولت ایران برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم در سطح کشور احداث کردهاست. کلیه دستگاههای اجرایی دولتی ایران موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند. این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره میشوند. یکی از دلایل تشکیل این دفاتر جلوگیری از موازیکاری دستگاههای دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک بیان شدهاست. با این وجود مشکلات و انتقاداتی بر نحوه عملکرد این دفاتر مطرح است.
آمار دقیقی از تعداد این دفاتر و تعداد خدماتی که ارائه میدهند وجود ندارد اما حدود ۱۶ هزار دفتر پیشخوان خدمات با عناوین مختلف، در ایران مشغول به فعالیت هستند که نزدیک به ۱۰ هزار واحد آن در روستاها و حدود ۶ هزار واحد دیگر در شهرها قرار دارند. امور بیمهای، امور سجلی و ثبت احوال و گواهینامه و تخلفات رانندگی و گذرنامه، شارژ کارتهای مختلف اعتباری و کارتهای دانشجویی، فروش بلیت اتوبوسهای بین شهری، پرداخت الکترونیکی قبوض، امور مربوط به اسقاط خودرو، خدمات گمرکی، پستبانک، خدمات مخابراتی و… از جمله خدمات قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است. بر طبق برنامهریزیها باید تقریباً به ازای هر ۲۰ هزار نفر یک دفتر پیشخوان با توزیع مناسب در سطح کشور ایجاد شود.
بازدید روز
۱۰۲۶۳
بازدید دیروز
۱۵۵۰۰
بازدید ماه
۱۰۲۶۳بازدید کل
۲۸۱۳۶۸۵۲
افراد آنلاین
۲۰۷
سودل هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. با مطالعهی راهنمای خرید امن، آسودهتر معامله کنید.
تمامی خدمات این سایت تبلیغاتی، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.